Open Podium Kasteel van Rhoon

Zondag 2 augustus 2020

We zijn weer begonnen……
Al ligt bijna de hele culturele sector plat, toch heeft de Stichting Kasteel van Rhoon ideeën om creatief aan de slag te gaan om binnen de huidige regelgeving het een en ander te organiseren. We hopen deze zomer een aantal kleinschalige evenementen te kunnen programmeren in de buitenlucht en/of in het Kasteel. In de buitenlucht hebben we meer ruimte natuurlijk, vooral de terrassen rond het Kasteel vormen een prachtige ambiance.  Binnen heeft zo zijn beperkingen, maar we moeten ook rekenen houden met slecht weer – dus zal er in een schaduwprogramma voorzien worden.

Op de oproep van Stichting Kasteel van Rhoon voor (jong) talent in de regio dat zich wil presenteren is een groot aantal reacties binnen gekomen, dus het blijkt wel degelijk in een behoefte te voorzien in deze cultuur-arme Corona tijden. De organisatie van Kasteel Culinair & Cultureel heeft uit deze aanmeldingen twee voorstellingen kunnen programmeren die gepland staan op de zondagmiddagen 16 en 23 augustus.

Programma:
Zoals u op de site kunt lezen hebben we een heel divers aanbod gekregen van verschillend talent, zowel (heel) jong als wat ouder(s).  Met zowel klassieke als moderne muziek, met poëzie en zang geeft het een heel gevarieerd programma op beide dagen. De evenementencommissie heeft het zo goed mogelijk verdeeld over twee dagen, rekening houdend ook met de agenda van de diverse deelnemers. We werken daarin per middag met drie tijdsblokken waartussen een pauze is gepland van ca. een half uur. Dit om rekening te houden met eventuele tijdsoverschrijding en het ombouwen van het podium (geluid en instrumenten) tussen de verschillende optredens

Programma 16 augustus

Programma 23 augustus