Expositie Meuldijk & de Vos

Vrijdag 9 augustus 2019

Op zondag 1 september wordt het nieuwe culturele seizoen van Stichting Kasteel van Rhoon afgetrapt met de start van een duo-expositie van schilder Arie Meuldijk en fotograaf John de Vos.

De schilderijen van Arie Meuldijk zijn geïnspireerd door het veranderend landschap in de randstad. Al meer dan 50 jaar worden indrukken van landschappen, haven- en stadsgezichten van binnenland en buitenland in het heden en het verleden, door Arie Meuldijk vastgelegd op aquarellen en acrylschilderijen. De bijzondere vormen van bloemen en planten in huis of in het landschap, zoals de Berenklauw, die hij vergroot of gedetailleerd weergeeft.

"Het werk van de fotograaf John de Vos is voor een groot deel een registratie van zijn verhouding, zijn spel met de natuur. Hij laat je delen in zijn plezier daarin en zijn verwondering daarover”, aldus de conservator van museum
Oud-Overschie.

De expositie is tot en met 22 september gratis te bezoeken op zaterdag en zondag van 14.00 - 17.00 uur.

Masterlinks Internet Solutions 2019