Vrijwilligersvacatures

Vrijdag 19 oktober 2018

Kom jij ons vrijwilligersteam versterken?
Stichting Kasteel van Rhoon is op zoek naar vrijwilligers. Naast het onderhouden van het Kasteel heeft de Stichting als doel de inwoners van Rhoon en omstreken een uitgebreid cultureel programma aan te bieden in de sfeervolle ambiance van Het Kasteel. Dit culturele programma bestaat uit concerten, festivals, rondleidingen, exposities, kleinkunstvoorstellingen, lezingen en voorstellingen en activiteiten voor kinderen. Het culturele programma wordt samengesteld en uitgevoerd door een team van ruim veertig vrijwilligers. Lijkt het je leuk om deel van dit team uit te maken, laat het ons weten!

Op dit moment zijn er meerdere commissies die versterking zoeken.

Commissie PR & Communicatie

De commissie verzorgt de PR en communicatie rondom het culturele programma. Het doel is om de zichtbaarheid van de Stichting te vergroten en bekendheid te geven aan de activiteiten die de diverse commissies organiseren. De werkzaamheden bestaan o.a. uit contact met de media onderhouden, schrijven van persberichten, plaatsen van nieuwsberichten op social media, bijhouden van de website, verzorgen van drukwerk, samenstellen van het programmaboekje en opstellen van nieuwsbrieven. Je werkt nauw samen met de diverse commissies bij de invulling van communicatiemiddelen en je krijgt de kans om je ideeën te ontwikkelen en te realiseren in de praktijk.

Commissie KinderKasteel

De leden van de commissie KinderKasteel stellen het programma samen voor de allerkleinsten. De werkzaamheden bestaan o.a. uit contact leggen en afspraken maken met de artiesten die de voorstellingen verzorgen, het verspreiden van PR materiaal in de vorm van een kleurplaat die voor elke voorstelling wordt ontwikkeld, het voorbereiden van de voorstelling in het Kasteel op de dag van de voorstelling (ruimte inrichten), ontvangen van de artiest(en) en de bezoekers. Kort verslagje en foto’s aanleveren bij de PR en Communicatiecommissie na afloop van de voorstelling zodat dit gedeeld kan worden met de media en op social media.

Belangstelling of meer weten? Stuur dan een mailtje naar info@stichting-kasteelvanrhoon.nl

Masterlinks Internet Solutions 2018